Alta definición
Registro en forodvd
+ Responder tema
Resultados 1 al 15 de 374

APO, software de ecualización multicanal

Ver modo hilado

Mensaje anterior Mensaje anterior   Próximo mensaje Próximo mensaje
  1. #21
    diplomado Avatar de hemiutut
    Registro
    02 dic, 11
    Mensajes
    6,338
    Agradecido
    7890 veces

    Predeterminado Re: APO, software de ecualización multicanal

    Deboi,¿ puedes explicar un poco el tema de las resonancias ?.
    APO por Hdmi va perfecto,eso si, trabaja en PCM.
    Ojalá las películas tambien llevaran su pista en PCM.

    http://www.soundandvision.com/conten...vM8IJJ4gEK8.97

    https://middleclasstech.wordpress.co...-vs-bitstream/



    http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=209091



    PCM is the original soundtrack. PCM is the digital format used throughout the entertainment industry. That's how movie soundtracks are recorded. CDs, too. Receivers, pre-pros, disc players, DACs, and nearly all of the audio equipment we use is designed to process PCM and convert into analog signals that drive speakers.

    So, why do we have codecs such as DD 5.1, DTS, TrueHD, and dts-MA? Just one reason - to save space. PCM takes up a lot of space, so much space that a 5.1 PCM soundtrack cannot fit on a film or DVD. Dolby and DTS developed data compression codecs that work pretty much like zip files in order to squeeze large PCM tracks into smaller packages. You can't "play" a DD 5.1 or dts-MA track anymore than you can read a document that has been zipped up. You have to decode the track first, turning it back into PCM, so that your audio system can process it to produce sound.

    TrueHD and dts-MA are lossless codecs, meaning the decoded output is identical to the input. You feed the original PCM track into the encoder, which compresses it to save space. Your playback system decodes (decompresses) it back into PCM, restoring everything that was taken out so that it is bit for bit identical to the original.

    Bottom line: there is no quality difference between the 5.1 PCM track and the losslessly compressed dts-MA version. It's rare to find discs that offer both these days since nearly all players and AVRs can decode the lossless tracks.

    Saludos
    Última edición por hemiutut; 17/04/2017 a las 22:03

+ Responder tema

Temas similares

  1. Superguía de Ecualización
    Por Tocinillo en el foro Acústica (audiofília, tertulias audiófilas...)
    Respuestas: 462
    Último mensaje: 27/12/2024, 17:06
  2. Ecualización de FOCAL SW700V
    Por Quenlla en el foro Altavoces y auriculares
    Respuestas: 7
    Último mensaje: 07/12/2013, 11:24
  3. Ecualización sistema 100% cine
    Por javiersc en el foro Acústica (audiofília, tertulias audiófilas...)
    Respuestas: 6
    Último mensaje: 02/01/2013, 21:53
  4. Ecualización parametrica
    Por nelo en el foro Acústica (audiofília, tertulias audiófilas...)
    Respuestas: 1
    Último mensaje: 01/06/2006, 00:55
  5. Las bondades de la ecualización
    Por Salberdi en el foro Audio: General y consejos de compra
    Respuestas: 2
    Último mensaje: 15/03/2005, 09:57

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •  
Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Search Engine Optimization by vBSEO
Image resizer by SevenSkins