Huy...casi!.
En cristiano, por si hay alguien que no lo entiende...los niveles 0 y 255 se usan como sincronización, y están PROHIBIDOS como datos de vídeo. El negro de referencia está en el nivel 16 y el blanco de referencia en 235. Tanto los niveles 1 a 15 como 236 a 254 se usan a nivel de cámara y edición para acomodar la señal, "salvar" planos de quemados o subexposición...eso si graban en modo 0-255 si no al carajo. Lo importante es lo que viene en negrita: "Estas señales extendidas NO están permitidas en broadcast y son recortadas en el masterizado final".Rec. 709 coding uses SMPTE reference levels (a.k.a. "studio-swing", legal-range, narrow-range) levels where reference black is defined as 8-bit interface code 16 and reference white is defined as 8-bit interface code 235. Interface codes 0 and 255 are used for synchronization, and are prohibited from video data. Eight-bit codes from 1 through 15 provide footroom, and can be used to accommodate transient signal content such as filter undershoots. Eight-bit interface codes 236 through 254 provide headroom and can be used to accommodate transient signal content such as filter overshoots. In some camera systems, headroom in the signal is used to contain specular highlights, however, these "extended-range" signals are not allowed in the broadcast system and are clamped during final mastering