Yo creo que esperare al pana tb.
Yo creo que esperare al pana tb.
Panel: LG 55EF950V
Receptor A/V: Marantz SR7010
BDP: Panasonic DMP-UB900
NAS: QNAP TS-853A
Consola: Nvidia shield (2017)
Es incomprensible que Samsung no haya incluido un cable HDMI sabiendo la de trastornos que esto podía ocasionar
En mi caso no recuerdo si alguno de mis cables va a soportar hasta esos 18Gbps, que creo que no, con lo cual, a comprar cable nuevo y si además lo conecto al Marantz, entonces 2 cables.
Cuando vi las imágenes de algún compi de AVS con los errores de croma, rápidamente identifiqué el problema como algo relacionado con HDMI, etc
Seguimos aportando experiencias muy positivas de compis americanos que ya pueden degustar las excelencias del formato de refencia en imagen
Because what I saw when comparing the UHD BD to the BD. The UHD BD was much, much better. Between the HDR and 4K, the three UHD BD titles I've seen have easily surpassed what i see from the BD. I've looked at The Martian, Kingsman, and Agent 47 so far.
Fuente:
Samsung UBD-K8500 4K HDR Ultra HD Blu-Ray Player- - AVS Forum | Home Theater Discussions And Reviews
Pues yo tengo una pregunta después de leer tanto acerca del HDR.
¿los cines emiten las películas en versión HDR? Es que me extraña que se diga que el HDR no es un efecto añadido al rodaje, sino que es la representación de un mayor rango captado con las cámaras y después en los cines las pelis no se emitan con HDR.
Quizás es una tontería lo que digo, pero llevaba varios días dandole vuelta al tema sin explicación alguna jejeje
STAR WARS
FUENTE:As I've written many times, I think Dolby Vision HDR and Atmos immersive sound combine to offer a moviegoing experience that far exceeds anything available before in commercial cinemas and home theaters.
Star Wars: The Force Awakens Will Be Shown in Dolby Vision HDR at Dolby Cinemas - AVS Forum | Home Theater Discussions And Reviews
THE MARTIAN
FUENTE:So how was the HDR? For the most part, awesome!
http://www.avsforum.com/forum/44-mov...mos-sound.html
THE REVENANT
FUENTE:The Revenant was lensed with Arri Alexa cameras, and roughly 40 percent of the film involved the new 6K large format Alexa 65, according to Inarritu. These cameras can already accommodate HDR imagery. The Dolby Vision version is created during the digital color grading and mastering steps in postproduction.
'The Revenant' Will Be Available In Dolby Vision - Hollywood Reporter
GARVITY
FUENTE:Calling high dynamic range “a dream for any cinematographer,” the Oscar winner told THR that he would explore this possibility for “all of my future projects."
LAS VEGAS — Calling high dynamic range “a dream for any cinematographer, any creator of images,” Gravity’s Oscar-winning director of photography, Emmanuel “Chivo” Lubezki, told The Hollywood Reporter that he would explore emerging HDR capabilities for “all my future projects.”
On Sunday at the NAB Show, he acknowledged that this would “absolutely” include his latest project, Alejandro González Iñárritu’s Birdman, which is currently in postproduction.
High dynamic range, or HDR, is getting a lot of attention from Hollywood’s filmmaking and technical community for its potential to expand the range between the darkest and brightest images a display can produce.
“I think every cinematographer will have an interest in high dynamic range, because it’s the way that we want to capture images, so later we can do whatever we want in [digital color grading]. We need all the information that is captured by the camera,” Lubezki said. “That’s something that we don’t have right now. We are living in what I would call ‘the gap.’ We have all these new instruments, and they are fantastic, but they are not really capturing what I was used to capturing with a [film] negative. So if I could capture [and project] that, or more, I would be incredibly excited.”
Dolby has already demonstrated that there's also potential to go back and postproduce a previously lensed film (depending on its original production format), having completed Rob Marshall’s 2002 best picture Oscar winner, Chicago, in its Dolby Vision HDR format.
http://www.hollywoodreporter.com/beh...l-chivo-694015
Creo que va a ser más que suficiente, verdad?...Por cierto, bienvenido.
Última edición por INdetectableMEN; 15/02/2016 a las 22:56 Razón: Añadir
Gracias por la respuesta y por la bienvenida.
Ahora mas o menos se que la nuevas si se emiten en algunas cines. Gracias
Lamentablemente, solo hay un cine en España donde se proyecten estas poquitas versiones (porque en relación al resto de películas son gotitas en un vasto océano).
El HDR para cine en realidad persigue un objetivo diferente. Y dado que estoy relacionado con el tema de una forma directa, te diré que "no te creas todo lo que te digan".
Y hasta aquí puedo hablar...
Yo creo que los cines tienen nuestro mismo problema pero multiplicado por 10.
Nosotros compramos equipamiento de imagen y sonido y al poco tiempo, ya sea el AVR o el TV o el reproductor no leen o reproducen la nueva función y nos esperamos a que bajen o a amortizar equipos actuales.
Imagina un cine, cambiar proyector, reproductor, amplificador, etc, etc .... y encima con pérdidas o ganancias mínimas cada año. No salen los números, salas con 10 o 15 personas con capacidad para 150 ...
Última edición por ManuelBC; 15/02/2016 a las 22:41
Fotos Salón: OLED LG C1_65" + Nad T778 (ex Marantz SR6010) + Monitor Audio Gold 100 5G + Silver FX + SVS SB1000 + Philips CD630 + Zidoo Z9X + Auricules Meze Audio 99 Classics + Deco Satelite Iris 1802 4k
Foto equipo estéreo Philips: Actualmente sin uso: FA650 + EQ670 + Phono + doble pletina + Sinton. + CD630 + B&W DM100i
Dormitorio: Samsung UE40NU7192
Cocina: LG 32LK6200PLA 32"